Ficcions, Pel·lícules

Apunts per a un hipotètic minimetratge

AQUEST RELAT POT FERIR DIVERSES SUSCEPTIBILITATS [+18]

[Publicat a la revista Ressò de Ponent, núm. 120. Juny 1994]

Advertiment a mode de crèdits

(Veu en off) Els fets que s’apunten tot seguit podrien estar basats en un fet real i no ser producte de la ficció narrativa. Qualsevol semblança entre la realitat i la ficció serà, per tant, ben trobada. L’autor es reserva el dret d’ometre els detalls que cregui oportuns per tal de no contribuir al deshonor dels seus protagonistes, tot i que, com a continuació serà evident, en aquesta història —com en la immensa majoria— gairebé ningú no és innocent. Ja ho va dir el profeta (Lc 13:24): «Esforceu-vos a entrar per la porta estreta, perquè molts, us dic, intentaran d’entrar-hi, i no podran»

Escena 1

(Primavera de 1993. Cambra de contactes íntims a la presó de Planys) (La cançó “My little wife” en off es va perdent) Ella acaba de tancar la porta. (Pausa. Pla general) L’habitació només està il·luminada per la claror de mitja tarda que entra, des del pati, per la finestra que hi ha a la part alta de la paret. (Pla de la noia) Treu un paquet de mocadors de la seva bossa abans de deixar-la sobre la tauleta que hi ha a la vora del llit. S’asseu. Amb el peu esquerre (La càmara fa un zoom a les cames) es treu la sabata dreta. Té una carrera a la mitja i renega quan se n’adona. Amb la mà es treu la sabata de l’altre peu (La càmera reprèn el pla general) i la llença amb fúria contra la porta metàl·lica de l’habitació. El ressò per tot el passadís de l’impacte (L’efecte rever exagera el so) ofega el seu plor durant uns instants. Pren un mocador i se sona. Empassa saliva i intenta adoptar una expressió més natural. Treu de la bossa un necesser: es pentina, refà el maquillatge malmès amb les llàgrimes i s’aplica un aerosol antihalitosi. Es treu la brusa i la penja amb cura al respatller de l’única cadira que hi ha a l’habitació. Fa el mateix amb la faldilla (La càmera s’atura uns segons observant la disposició de la roba). Quan es comença a treure les mitges sent passes i veus que s’atansen (Pla zenital sobre la noia).

Escena 2

(La mateixa cambra de contactes) (Continua el pla zenital) Ell entra. S’abracen fortament i en silenci mentre el funcionari carceller tanca la porta amb clau. (La càmera fa un picat i busca el primer pla) Es besen mossegant-se els llavis amb una passió continguda durant dies. (La imatge pren distància) Ella nota l’escalfor de l’erecció, que travessa els pantalons, sobre el seu ventre. Van a parar a damunt el llit, on continuen besant-se. (Pla lateral que retrocedeix) La mà d’ell busca els pits d’ella. Ella l’atura i s’aixeca per tal d’alliberar-se de les calces i els sostenidors. No han intercanviat ni mitja paraula (Pausa. El silenci  es fa patent). Ell l’observa des del llit, panxa enlaire, amb les mans plegades sota el clatell. Ella se li asseu sobre les cames (Càmara subjectiva de la noia) i li comença a desbotonar la camisa… (Torna a sonar “My little wife” mentre la imatge es va enterbolint fins a perdre’s)

Escena 3

(Vídeo-club Reality. Darrera hora de la tarda) (Comença en pla general i el tràveling ens porta a un primer pla del rellotge) El venedor de vídeos consulta el seu rellotge de pulsera. Surt de darrere el taulell (Pla mitjà en tràveling) i anuncia als pocs clients que queden al local que tancarà d’aquí a cinc minuts. Omple la fitxa del darrer préstec i lliura la pel·lícula a la senyora del paraigua. L’acompanya fins a la porta i, quan es disposa a baixar la reixa, arriba el funcionari carceller. Conversant, entren tots dos cap a l’interior. El venedor de vídeos tanca la porta per dins i s’escolen cap a la rerebotiga on hi ha un petit estudi de producció videogràfica. (S’alterna el pla zenital amb el punt de vista) Després de tres hores i mitja visionant i manipulant la cinta que ha dut el funcionari carceller i bevent cerveses (Hi ha un primer pla del rellotge de paret), surten al carrer, ja de nit (Punt de vista) i per la porta del magatzem. Pugen a l’automòbil del venedor de vídeos i es perden en la llunyania en direcció al bar de la gasolinera dels afores (Pla general estàtic).

Escena 4

(Interior d’un pis amb decoració moderna) El polític liberal i solter arriba a casa després de la sessió parlamentària (La càmera l’espera rere la porta). (Tràveling seguint el personatge en el pla posterior) Llença la maleta plena de documents contra el sofà, descuradament, de manera que cau a terra i s’obre  i la paperassa queda dispersa en un bon radi mètric de la sala. Sense donar-hi massa importància, el polític liberal i solter es treu l’americana i la corbata i s’atansa a l’equip musical on fa sonar una versió de “Life is like a movie”. Es va despullant al compàs de la música i llença la roba pel terra. Completament nu, es dirigeix cap a la cambra de bany, obre l’aigua de la dutxa i es posa sota el raig amb els ulls tancats. Sona el telèfon, el sent i corre, intentant no caure, cap a la sala d’estar regalimant aigua en tot el trajecte. Mentre parla, s’eixuga i finalment es posa la tovallola a mode de faldilla. Se cita amb una amiga seva per a l’endemà (La càmara s’instal·la en un pla general). Acaba la conversa, deixa el telèfon despenjat i  torna a la cambra de bany (Tràveling posterior), treu la tapa del dipòsit del vàter i rescata una bossa hermètica que conté una caixeta. La treu, torna a la sala, s’asseu i, amb l’ajut d’una targeta de crèdit que agafa de la maleta, es prepara una dosi de cocaïna sobre el vidre de la tauleta i l’ensuma voluptuosament. Eufòric, engega el televisor i introdueix una cinta a l’aparell de vídeo, se serveix un vodka i es disposa a mirar la pel·lícula pornogràfica (Imatge subjectiva que  es va fonent).

Escena 5

(Zenital sobre la porta d’un pàrquing comunitari) El pispa aprofita que la porta del pàrquing encara no s’ha tancat i s’escola cap a l’interior (El tràveling segueix el pispa). És de nit i en aquestes hores, molt probablement, ningú no l’interromprà. Hi deu haver uns vint cotxes i pot triar el que més li agradi. Al fons de la nau hi veu un esportiu vermell. S’hi atansa i mira l’interior (La càmera és a l’interior del cotxe). Molt hàbilment aconsegueix obrir la porta sense fer malbé el pany. S’asseu en el lloc del conductor (Pla mitjà,lateral), s’ajusta el seient i opera sota el volant per tal de fer el pont. En pocs minuts engega el motor a la primera; trenca el bloqueig del volant i surt del pàrquing fent xerricar els pneumàtics a tota velocitat (Subjectiva des de la posició de copilot que es fon).

Escena 6

(Comissaria de policia. Matinada) (El pla general es mantè en tota l’escena en la posició frontal) El cap de la policia despenja el telèfon. Truca al president en persona i li comença a explicar la història del pispa que ha tingut un accident amb el cotxe del polític liberal i solter, al qual han trobat semidespullat i mort d’una aturada cardíaca a casa seva; de com el cotxe del polític liberal procedia d’un anterior robatori i de com la mort del polític liberal i solter els ha conduït sobre la pista d’una banda de narcotraficants, d’una xarxa que robava cotxes de luxe i d’una altra organització que comercialitzava vídeos pornogràfics pirates, enregistrats amb una càmera oculta en els bis a bis de la presó de Planys, subornant els funcionaris carcellers i amb la complicitat del mateix director del centre penitenciari. En acabat li pregunta què ha de fer.

Escena 7

(Habitació de l’amant del president en persona) (La càmera és als peus del llit) El president en persona abraça fortament la seva amant mentre arriben al clímax de l’orgasme. Passats uns instants se separen i el president en persona comença a parlar-li de l’enrevessat assumpte que li ha explicat el cap de la policia mentre s’encèn un cigarret. La seva amant l’escolta pacientment i sense perdre detall. Quan acaba de parlar, el president en persona mira la seva amant fixament als ulls i, molt seriosament, li pregunta:

—Si tu fossis al meu lloc, què faries? (Entra la música final: “Elephants in the sky”)

 

FI DEL MINIMETRATGE•

Anuncis
Estàndard

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s